loading...
دکتر ظریف
drzarif بازدید : 21 جمعه 03 دی 1400 نظرات (0)

می دانید که کرونا یا همان ویروس کوید نوزده می تواند خطرناک باشد. در صورتی که ما پروتکل های لازم را رعایت نکرده باشیم ممکن است به کرونا دچار شویم. اگر چنین اتفاقی بیفتد و فردی مبتلا شود و اگر این فرد خیلی سریع بیماری را تشخیص دهد درمان او راحت تر می شود. یعنی شانس بهبودی در فردی که خیلی سریع با شناخت علائم توانسته از پیشرفت آن جلوگیری کند بسیار زیاد است. بیشتر بهبود یافتگان از افرادی هستند که به سرعت و با دیدن نشانه ها به پزشک رفته اند و تست کرونا داده اند. چه بهتر که ما پروتکل های بهداشت را هر چه بهتر رعایت کنیم تا بتوانیم از ابتلا جلوگیری کنیم. در این مطلب با برخی از نشانه های کوید نوزده که به نسبت شایع هستند آشنا می شویم.

drzarif بازدید : 22 جمعه 03 دی 1400 نظرات (0)

در کشور ما در اوایل ظهور کرونا اتفاقاتی مثل نایاب شدن ماسک به وجود آمد. تعداد ماسکهای موجود در بازار به اندازه ای نبود که بتواند پاسخگوی نیاز به این زیادی مشتریان باشد. به یکباره اتفاقی افتاده بود که باعث شده بود همه مردم اعم از پزشک و غیر پزشک و کوچک و بزرگ و پیر و جوان مجبور شوند ماسک بزنند. افزایش حجم نیازی که به وجود آمده بود باعث شد که ماسکهای موجود در بازار به سرعت تمام شود. اگر هم ماسکی بود با قیمت زیادی و با زحمت زیاد می شد آن را خرید. مردم برای خرید یک ماسک ساده مدت ها در بازار می گشتند و به شرکتهای پزشکی مختلف پیام می دادند. باید میزان تولید بیشتر می شد. در غیر این صورت در این شرایط کرونایی معلوم نبود چه بلایی بر سر مردم بیاید.

drzarif بازدید : 19 جمعه 03 دی 1400 نظرات (0)

تا به حال نام دندان های حساس یا حساس بودن دندان را شنیده اید؟ امروزه این نام بیشتر شنیده می شود. هم چنین شاید این نام یا اصطلاح را بر روی خیلی از محصولات مثل خمیردندانها یا دهان شویه ها دیده باشید. این اصطلاح که رایج هم شده است در مورد دندان هایی به کار می رود که مانند دیگران مقاوم نیستند. کسانی که لایه رویی دندانشان کمی از بین رفته است و یا دندانشان سوراخ شده باشد ممکن است به سرعت دردناک شود. این افراد در زمانی که آب کمی سرد یا غذای کمی گرم می خورند احساس درد در دندانهایشان دارند. این افراد در زمان شست شو شوی دهانشان نیز باید نکات زیادی را رعایت کنند. یکی از این موارد انتخاب خمیردندان است.

drzarif بازدید : 21 جمعه 03 دی 1400 نظرات (0)

این روزها و با شیوع ویروس بسیار خطرناک کرونا همه ما از ماسک برای این که از سلامتی خود محافظت کنیم استفاده می کنیم. ماسک ها در سبد خرید خیلی از ما هستند. خروج از خانه بدون ماسک ممکن است. این روزها شاید خیلی از ما به دنبال ماسکی که باشیم که از ما در برابر کرونا بیشتر محافظت کند. فروشندگان مختلف ممکن است با توجه به سیاسیت خود ماسک خاصی را به شما معرفی کنند. اما آیا همه این ماسک ها خوب هستند و می توانند مواظب شما باشند یا خیر. در این مطلب قصد داریم به سوالات رایجی که برای خیلی ها در مورد ماسک به وجود می آید پاسخ دهیم.

drzarif بازدید : 19 جمعه 03 دی 1400 نظرات (0)

هر کدام از ما ممکن است طبع ها و مزاج های مختلفی داشته باشیم. گرم و مرطوب، گرم و تر، سرد و خشک و سر و مرطوب طبیعت های مختلف ما هستند. این طبیعت ها در خلق و خو نیز تاثیر می گذارند. به طور مثال کسانی با طبیعت سرد کمتر در ارتباط برقرار کردن با دیگران موفق هستند. کسانی که گرم هستند رابطه ای صمیمانه با دیگران دارند.

drzarif بازدید : 23 جمعه 03 دی 1400 نظرات (0)

ممکن است تست هر یک از ما در این روزها به هر دلیلی مثبت شود. علی رغم این که رسانه ها بارها و بارها در طول روز و به طور مکرر اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی را یادآور می کنند باز هم خیلی از ما رعایت نمی کنیم و گرفتار می شویم. همچنین ممکن است یکی از اطرافیان ما و یا کسانی که به تازگی دیده ایم ناقل بوده باشد و ما را نیز کرونایی کرده باشد. در این صورت و اگر تست کرونای شما مثبت شد بهتر است هر چه سریع تر به خانه بروید و دوران قرنطینه را شروع کنید. در این مدت کارهای زیر را انجام دهید تا زودتر خوب شوید.

drzarif بازدید : 19 پنجشنبه 02 دی 1400 نظرات (0)

مرتب تاکید می شود که تا جایی که می توانید در خانه بمانید. اما گاها پیش می آید که مجبور می شویم برای خرید خیلی از چیزهای ضروری از منزل خارج شویم. رعایت شیوه نامه های بهداشتی را باید همیشه به یاد داشته باشیم و سعی کنیم با رعایت آن ها از خودمان در شرایط کرونایی محافظت به عمل آوریم. خرید کردن باید بسیار محتاطانه انجام شود. فروشگاه ها روزانه میزبان افراد زیادی هستند که برای خرید می آیند. هر کالایی و قفسه ای می تواند آلوده به ویروس باشد. فضای فروشگاه ممکن است خطرناک و آلوده باشد. پس باید بسیار مراقب بود. در این مطلب می خواهیم در مورد کارهایی صحبت کنیم که در زمان خرید باید انجام دهیم تا خطری بی خطر و ایمن تر داشته باشیم.

drzarif بازدید : 19 پنجشنبه 02 دی 1400 نظرات (0)

شنیدن اصطلاح خستگی پوست ممکن است برای خیلی ها تازگی داشته باشد. همچنین شاید خیلی از ما ندانیم که پوست هم خسته می شود. بله پوست ما نیز در طول روز به دلایل مختلف خسته و کدر می شود. حتما دیده اید که پوست ما در صبح که از خواب برمی خیزیم بسیار شفاف تر از عصر و شب هنگام است. همچنین خیلی وقت ها که زیاد کار می کنیم پوست ما کدرتر می شود و شفافیت خود را از دست می دهد. در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم که چطور می توانید با روش های ساده و خانگی خستگی پوست خود را از بین ببرید و همیشه پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

drzarif بازدید : 23 پنجشنبه 02 دی 1400 نظرات (0)

همه ما برای مسواک زدن و مراقبت از دندان هایمان از خمیرهای دندان استفاده می کنیم. این محصولات تنوع بسیاری دارند. به همین خاطر برقی اوقات گیج می شویم که کدامیک را انتخاب کنیم و کدام برایمان بهتر است. این محصولات همیشه در هر فروشگاهی یافت می شوند. چرا که جزو محصولات بهداشتی مصرفی هستند که ما همیشه به آن نیاز داریم. هر کسی که دندانی در دهانش دارد (چه شیری و چه دائمی) باید مسواک بزند و از خمیردندان برای تمیز کردن دندان هایش استفاده کند. اما در بین این همه محصولاتی که در بازار هستند کدام را بخریم که بهتر از دندان هایمان مراقبت کنیم. محصولاتی که این روزها آن قدر زیاد هستند که برای پیدا کردن بهترین آن ها گاها باید زمان زیادی بگذاریم.

drzarif بازدید : 38 پنجشنبه 02 دی 1400 نظرات (0)

ماسکها پس از شیوع کرونا به ابزاری بسیار مهم برای حفظ جان و سلامت ما بدل شدند. شاید هیچ یک از ما گمان نمی کرد روزی برسد که مجبور شویم برای زنده ماندن، در خیابان ها و در حین کار در زمانی که سرکارمان هستیم ماسک داشته باشیم. اهمیت ماسک و انتخاب درست آن این روزها بسیار مهم تر از پیش شده است. همه ما باید ماسکی خوب و درست و حسابی داشته باشیم تا بتوانیم از کرونا ایمن بمانیم. انتخاب ماسکی که استانداردهای حفاظتی لازم را داشته باشد اهمیت فراوان دارد. تنوع ماسکها نیز این روزها بسیار زیاد شده است. ماسکهای با شکلها و شمایل گوناگون زیاد شده اند و گاهی گیج می شویم که کدامیک را خریداری کنیم. در این مطلب می خواهیم شما را با میزان اثر بخشی و کارایی که هر یک از این ماسکها دارد آشنا کنیم. با شناخت این ماسکها می توانیم انتخاب بهتری در این روزهای سخت داشته باشیم.

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 19
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 54
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 195
  • بازدید ماه : 195
  • بازدید سال : 1,433
  • بازدید کلی : 4,794