loading...
دکتر ظریف
drzarif بازدید : 17 جمعه 03 دی 1400 نظرات (0)

قطعا همه ما این روزها با نام پروتکل های بهداشتی و معنی این عبارت آشنا هستیم. به همه کارهای لازم برای این که از کرونا محفوظ بمانیم نام کلی پروتکل های بهداشتی داده اند. برخی از مواردی که در این پروتکل ها وجود دارد استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن دست پس از تماس با سطوح آلوده، حفظ فاصله با دیگران در ملاقات های حضوری و... هستند. اما گاها پیش می آید که با همه این ها متوجه می شویم فردی کرونا گرفته است. بهتر است هر چه زودتر کرونا را تشخیص دهیم. اگر کرونا به موقع تشخیص داده شود درمان خیلی خیلی راحت تر می شود. با شناخت نشانه های این ویروس می توانیم زوتر درمان را شروع کنیم. با این کار شانس بهبودی بیشتر می شود.

drzarif بازدید : 18 جمعه 03 دی 1400 نظرات (0)

شرکت کدکس که در زمینه محصولات پیشگیری و بهداشت جنسی فعالیت می کند محصولاتی بسیار عالی را به بازار عرضه کرده است. تقریبا می توان گفت این مجموعه یکی از موفق ترین تولید کنندگان این کالا در ایران است. شرکت های دیگری نیز در کشور خودمان فعالیت می کنند که آن ها نیز محصولات خوبی دارند. اما فروش کدکس در دسته محصولاتش بی نظیر است و توانسته آن را به یک برند بسیار معتبر تبدیل نماید. تقریبا در همه داروخانه ها و فروشگاه ها می توان محصولات کدکس را دید. محصولاتی با تنوع بسیار بالا و قیمت مناسب که همیشه هم مورد توجه مشتریان قرار داشته اند.

drzarif بازدید : 18 جمعه 03 دی 1400 نظرات (0)

ماسک fast یکی از ماسکهای تنفسی پزشکی به حساب می آید. ماسکی با فیلتراسیون خیلی خیلی بالا در مقابل باکتری های گرم مثبت و منفی و بسیاری از عوامل بیماری زای میکروبی که می توانند یک فرد را بیمار نمایند.

drzarif بازدید : 18 جمعه 03 دی 1400 نظرات (0)

بارها پیش می آید که متوجه می شویم یکی از آشنایان ما کرونا گرفته است. خبر ممکن است در مورد یک کرونای خفیف بوده باشد و یا این که آن شخص به سرعت متوجه شده کرونا دارد و در مراحل اولیه آن است. در این صورت فرد کرونایی باید قرنطینه شود و کارهایی را انجام دهد تا زودتر حالش خوب شود. در این مطلب به بررس و معرفی بیشتر این موارد خواهیم پرداخت. اگر شما نیز با شخصی که کرونا داشته ملاقات کرده اید بهتر است تست بدهید. انجام آزمایشات اولیه که معمولا تست بزاقی از بینی است می تواند نشان دهد که در حال حاضر کرونایی شده اید یا خیر. دقت کنید که اگر شخص کرونایی به تازگی نزدیکی شما بوده است حتی اگر علائمی هم ندارید باید آزمایش بدهید. در خیلی از موارد ممکن است کرونایی شده باشید. اما چون هنوز در مراحل اول آن هستید هیچ علائمی ندارید. اقدامات زیر کمک می کند کرونا را در همان مرحله اولیه شکست دهید.

drzarif بازدید : 24 جمعه 03 دی 1400 نظرات (0)

از آنجایی که ویروس کوید نوزده یا کرونا ویروسی تنفسی است یکی از مهم ترین راه های مقابله با آن ایجاد سدی در جلوی دهان و بینی برای جلوگیری از وارد شدن این ویروس به جریان تنفسی است. از این رو از همان ابتدای شیوع کرونا سازمان بهداشت جهانی ماسک را به عنوان مهم ترین وسیله برای پیش گیری از ابتلا به کرونا اعلام کرد. البته که راه های دیگری نیز برای انتقال این ویروس وجود دارد. راه هایی مانند تماس با سطوحی که ممکت است آلوده باشند نیز می تواند سبب انتقال ویروس و ابتلای ما شوند.

drzarif بازدید : 19 جمعه 03 دی 1400 نظرات (0)

اوایل که کرونا شیوع کرد همه مردم فقط می خواستند ماسک پیدا کنند. ماسکی که همه شرایط لازم را داشته باشد تا از جان و سلامتی شان محافظت کند. اما دوره کرونا ادامه دار شد. چند سالی است که داریم با کرونا دست و پنجه نرم می کنیم. مدت هاست که نمی توانیم بدون ماسک به کوچه و خیابان برویم. در محل کار باید از صبح تا عصر ماسک بزنیم. این باعث شده که این دوره و ماسک زدن خسته کننده باشد.

drzarif بازدید : 17 جمعه 03 دی 1400 نظرات (0)

محصولات مراقبت و پیش گیری از بارداری مدل های مختلفی دارند. معروف ترین آن ها که کاندومها هستند در تنوع خیلی زیادی تولید می شوند. دلیلش هم این است که این محصولات برای موارد مختلف و برای سلیقه های مختلف ساخته می شوند. این محصولات حتی در برخی موارد خاصیت های درمانی دارند. به طور مثال در مدلهای روان کننده از دردهای نزدیکی که برخی از زوجین دارند پیش گیری می شود.

drzarif بازدید : 21 جمعه 03 دی 1400 نظرات (0)

ویروس کوید نوزده، ویروسی که شیوع آن از کشور پرجمعیت چین شروع شد، ویروسی در دسته ویروس های تنفسی است. شیوه انتقال این ویروس شباهت خیلی زیادی به انتقال ویروس آنفولانزا و سرماخوردگی دارد. یعنی اگر شخصی به این ویروس منتقل باشد از طریق عطسه، سرفه و یا هوای بازدم می تواند دیگران را آلوده و مبتلا کند. دست دادن، روبوسی کردن و... نیز می تواند باعث انتقال ویروس باشد.

drzarif بازدید : 23 جمعه 03 دی 1400 نظرات (0)

ممکن است شنیده باشید که فلانی دندان هایش حساس است. یا فلان محصول و فلان خمیردندان برای دندانهای حساس مناسب است. این اصطلاح به نسبت جدید است و یا می توان گفت در زمان قدیم به این اندازه استفاده نمی شده است. می خواهیم بگوییم که این اصطلاح اصلا چه معنایی دارد. دندان های ما به دلایل مختلفی ممکن است حساس شوند. برخی از این موارد آسیب هایی است که به مینای دندان ها و یا جداره بیرونی دندان ها وارد می شوند. زمانی که این لایه بیرونی سوراخ و یا نازک شود دندان های ما به سرعت درد می گیرند. اگر در زمانی که غذای خیلی داغ می خورید دندانتان درد می گیرد ممکن است دچار آسیب در مینای دندان و یا آسیب های جدی بیشتری شده باشید. در این مورد می توان گفت که شما دندانهای حساسی دارید. البته که حساس بودن به این معناست که با کوچکترین شوک دمایی دندانها درد می گیرند. اگر این طور باشد باید بیشتر مراقب دندانهایمان باشیم.

drzarif بازدید : 30 جمعه 03 دی 1400 نظرات (0)

همه ما با شنیدن نام کرونا و این که شخصی کرونا داشته باشد ناراحت و نگران می شنویم. اخباری که در مورد مرگ و میرهای هر روز در شهرهای اطرافمان می شنویم ممکن است ما را از این ویروس تا حد جدی ترسانده باشد. اما حقیقت این است که همه چیز به خودمان بستگی دارد. از قدیم گفته اند که پیشگیری بهتر از درمان است. همه این مواردی که با نام پروتکل های بهداشتی به ما گفته می شود نیز برای پیشگیری است تا خدای ناکرده در دام کرونا نیفتیم. اما اگر غفلت کردیم و مبتلا شدیم چه کنیم؟ اگر یکی از اطرافیان ما که ناقل کرونا بوده است باعث شد که ما نیز دچار شویم چه اقداماتی باید انجام دهیم. در این مطلب به مواردی خواهیم پرداخت که به ما کمک می کند در صورتی که تست کرونا دادیم و مثبت شد باید رعایت کنیم. البته دقت کنید که این موارد برای کرونای خفیف است. اگر زودتر تشخیص دهیم و برای درمان اقدام کنیم می توانیم هر چه زودتر کرونا را شکست دهیم.

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 127
  • بازدید ماه : 127
  • بازدید سال : 1,365
  • بازدید کلی : 4,726