loading...
دکتر ظریف
drzarif بازدید : 25 چهارشنبه 24 آذر 1400 نظرات (0)

با وجود این که خیلی از ما ماسک زدن را ترک نمی کنیم و سعی می کنیم که موارد و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم در خیلی از موارد به کرونا دچار می شویم. خیلی از اطرافیان ما نیز ممکن است به کرونا دچار شده باشند. چقدر خوب است که با نشانه های این ویروس آشنا باشیم. در این صورت با مشاهده نشانه هایی که ما را مشکوک می کند می توانیم به پزشک مراجعه کنیم یا تست بدهیم. خوشبختانه خیلی از شرکت های پزشکی نیز تست هایی ساخته اند که به راحتی می توان با استفاده از آن ها در منزل تست کرونا گرفت. این تست ها به سرعت جواب می دهند و می گویند که ما به کرونا دچار هستیم یا خیر. اگر جواب مثبت بود باید در خانه بمانیم و از خودمان مراقبت کنیم. در این مطلب نکاتی را خواهیم گفت که در هنگام مراقبت در خانه به کمک ما می آید. رعایت این نکات به بهبودی و افزایش سرعت درمان شما یا هر کدام از اطرافیانتان که کرونا گرفته است کمک می کند.

drzarif بازدید : 35 چهارشنبه 24 آذر 1400 نظرات (0)

یکی از مدل های ماسکهای تنفسی که بسیار هم کارامد است ماسک n95 است. محصولی که نام آن را شنیده ایم و خیلی از ما نیز از آن استفاده کرده ایم. اما سوالی که بد نیست در این مطلب به پاسخ آن بپردازیم این است که این ماسکها چه مدلی از فیلتراسیون دارند. اصلا چه چیزهایی را فیلتر می کنند. دقیقا در چه جاهایی و به چه منظوری می شود از آن ها استفاده کرد. موضوعی که اگر در مورد آن اطلاع داشته باشیم می دانیم که اصلا در روزهای کرونایی آن را بخریم یا خیر.

drzarif بازدید : 33 دوشنبه 22 آذر 1400 نظرات (0)

این روزها ماسک ها با عناوین مختلفی در بازار خرید و فروش می شوند. ماسکهایی که برخی آنها را با عنوان سه لایه و حتی برخی با عنوان ماسکهای کرونا می خوانند. اما اصطلاحاتی با عناوین پرستاری و جراحی نیز در مورد ماسکها متداول است. آیا این عناوین صرفا عناوینی است که به خاطر تبلیغات مطرح می شود یا یا در این نمونه ها و مدلها تفاوتی وجود دارد؟ در این مطلب در این باره صحبت خواهیم کرد.

drzarif بازدید : 20 دوشنبه 22 آذر 1400 نظرات (0)

ماسک بوفالو از برندهایی است که به صورت محدود محصولاتش را تولید کرده است. از آن جایی که اساس کار این شرکت نوپا کیفیت بوده و نه تیراژ بالا همیشه محصولاتش از بهترین ها بوده اند. این شرکت ماسک هایش را ابتدا در نوع چهار لایه تولید کرده بود. اما امروزه تعداد لایه های ماسک هایش را به پنج لایه افزایش داده است. این افزایش لایه در راستای بیشتر کردن میزان فیلتراسیون ماسک بوده است. چرا که در نوع ابتدایی دو لایه ملت بلون در محصول قرار داشت. اما این بار یک لایه دیگر ملت بلون به ماسک افزوده شده و همین باعث می شود که اثر بخشی ماسک در راستای پیش گیری از عبور ویروس بسیار بیشتر باشد.

drzarif بازدید : 19 دوشنبه 22 آذر 1400 نظرات (0)

ویروس کرونا تا به حال باعث مرگ مردم زیادی در سر تا سر دنیا شده است. ویروسی که ابتدا از چین در بین مردم ظاهر شد اما خیلی سریع به همه کشورها سفر کرد. ویروسی که راه انتقال آن به دیگران تقریبا شبیه به ویروس آنفولانزاست. دیگر همه ما می دانیم که برای پیشگیری از این ویروس باید از دست دادن با دیگران و روبوسی کردن پرهیز کنیم. رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری و... همه در پیش گیری از ابتلا به کرونا به ما کمک می کنند. اما هیچ یک مانند استفاده از ماسک اهمیت ندارد. نمی توان گفت راه های دیگر انتقال مهم نیستند. رعایت همه موارد اعلام شده به عنوان پروتکل های بهداشتی در پیشگیری از کرونا اهمیت دارد و باید همه موارد با دقت رعایت شوند. اما به دلیل این که مهم ترین راه انتقال این ویروس از طریق تنفس است ماسک زدن از همه موارد اعلام شده بیشتر اهمیت پیدا می کند.

drzarif بازدید : 25 دوشنبه 22 آذر 1400 نظرات (0)

در زمان کرونا تولید ماسک در کشور ما خیلی زیاد شد. البته کشور ما تنها کشوری نبوده است که به خودکفایی در زمینه محصولات کرونایی رسیده است. در کشورهای دیگر هم همین اتفاق افتاده است. تا جایی که هیچ کشوری دیگر این محصولات را وارد نمی کند و همه کشورها در تلاش هستند این محصولات را خودشان تولید کنند.

در کشور ما پیش از کرونا برخی از شرکت های قدیمی بوده اند که ماسک هایی خیلی خوبی هم تولید می کرده اند.  البته تعداد آن ها کم بوده است. یکی از ماسکهای قدیمی ایرانی و بسیار عالی که مورد تایید جامعه پزشکان هم بوده است ماسک دی است. محصولی که هم اکنون و در زمان کرونا هم تولید می شود و میزان تولیدش را بسیار فراتر کرده است.

drzarif بازدید : 24 دوشنبه 22 آذر 1400 نظرات (0)

ویتامین سی را همه به عنوان یکی از مهم ترین ویتامین های ضروری برای بدن می شناسیم. ویتامینی که در بسیاری از میوه ها و خوراکی هایی که در طول روز استفاده می کنیم وجود دارد. ویتامینی که برای سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است. هنگامی که سرما می خوریم نوشیدن یک لیوان آب پرتقال به خاطر ویتامین سی زیادی که دارد ما را زودتر درمان می کند. در زمان خستگی نوشیدن یک لیوان آب هویج به خاطر ویتامین سی که دارد باعث رفع خستگی ما می شود. یکی از خواص جالب ویتامین سی شادابی و جوانی پوست و مو می باشد. این ویتامین برای پوست و مو خواص زیادی دارد.

drzarif بازدید : 29 یکشنبه 21 آذر 1400 نظرات (0)

حتما شما نیز از شنیدن نام کرونا و این که این ویروس چموش هر روز به گونه ای جدید و با جهشی تازه خودنمایی می کند خسته شده ایم. مدت زیادی شده است که کرونا دست از سر ما انسان ها بر نمی دارد. این ویروس در هر بار با جهشی تازه که خطر آفرینی اش را بیشتر می کند ظاهر می شود. گونه های چینی، انگلیسی، برزیلی، هندی، انواع دلتا و... برخی از جهش های این ویروس خطرناک هستند. ویروسی که هر روز خیلی ها را درگیر یا قربانی می کند. درست است که خیلی ها می توانند از پس آن برآیند و زحمات کادر فنی و پرستاری بیمارستان ها باعث می شود که روزانه تعداد زیادی از مبتلایان به بهبودی برسند. اما نمی توان از این آمار وحشناک و شمار بالای قربانیان گذشت. مرگ هر انسانی بر اثر کرونا در هر جایی که باشد و با هر نژادی باشد برای ما دردناک است و هیچ کس دوست ندارد شاهد این اخبار منفی کرونایی باشد.

drzarif بازدید : 27 یکشنبه 21 آذر 1400 نظرات (0)

خیلی ها فکر می کنند فقط وقتی بیمار هستند باید ویتامین سی بخورند. از آن جایی که این ویتامین نقش خیلی مهمی در قوی تر کردن سیستم ایمنی بدن ما دارد در مواقعی که سرما می خوریم و کمی ناخوش احوال می شویم با تجویز پزشک ویتامین سی بیشری می خوریم. اما این ویتامین نقش خیلی بیشتری در سلامت بدن ما از سیستم داخلی گرفته تا پوست و موی ما دارد. خوردن به اندازه میوه های ویتامین سی دار به ما کمک می کند که حتی پوست و موی خوبی داشته باشیم.

drzarif بازدید : 28 یکشنبه 21 آذر 1400 نظرات (0)

مراقبت از مو بسیار مهم است. مو عضوی از بدن ماست که مانند دیگر اعضا نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. پس باید در سالم نگهداشتن آن بکوشیم. موها در زیبایی نیز تاثیر زیادی دارند. کسانی که به دلایلی موی خود را از دست می دهند متوجه می شوند که چقدر زیبایی چهره آنها تحت تاثیر قرار می گیرد.

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 106
  • بازدید ماه : 106
  • بازدید سال : 1,344
  • بازدید کلی : 4,705