loading...
دکتر ظریف
drzarif بازدید : 37 شنبه 04 دی 1400 نظرات (0)

نام پروتکلهای بهداشتی به احتمال تا آخر عمر ما را به یاد کرونا خواهد انداخت. این عبارت یادآور مجموعه ای از عملکردهاست که برای پیش گیری از ویروس کرونا باید رعایت کرد. مواردی مثل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی کردن دستها پس از تماس با سطوح آلوده برخی از این موارد است. اما گاهی ممکن است خواسته یا ناخواسته این موارد را اشتباه انجام دهیم و باعث شویم کرونا بتواند ما را آلوده کند. به دلیل اهمیت این موضوع تصمیم بر این داشتیم که این اشتباهات متداول را یادآور شویم. کرونا بسیار خطرناک تر از پیش شده است. پس بهتر است با بالاترین دقت ممکن موارد پیش گیرانه را رعایت کنیم. در زیر لیستی از بیشترین اشتباهاتی که خیلی افراد ممکن است انجام دهند و باعث ابتلایشان شود آورده شده است.

drzarif بازدید : 22 شنبه 04 دی 1400 نظرات (0)

حتما شما هم از جهش های تازه کرونا می ترسید و شاید به دنبال ماسکی باشید که در این روزهای سخت و خطرناک بتوانید از خودتان و خانواده تان مراقبت کنید. می خواهیم در این مطلب ماسکی را به شما معرفی کنیم که حتما این روزها در خیابان دیده اید. اما ممکن است با ساختار و ویژگی هایی که دارد خیلی آشنا نبوده باشید. محصولی که فیلتراسیون بالایی در مقابل کرونا دارد و خیال شما را از بابت ابتلا راحت می کند.

drzarif بازدید : 22 شنبه 04 دی 1400 نظرات (0)

ویروس کوید نوزده یا کرونا یکی از سری ویروس های تنفسی است. این ویروس اگر از یک فرد مبتلا از طریق نفس کشیدن وارد جریان تنفسی ما شود به راحتی می تواند ما را هم بیمار کند. کوید نوزده از راه های مختلفی می تواند باعث بیماری شود. سطوح آلوده از دیگر موارد انتقال هستند. اما اصلی ترین راه ابتلا همان جریان تنفسی است. استفاده از ماسک باعث می شود که این ویروس فیلتر شود و هوای بدون ویروس از جریان تنفسی خارج شود. ماسکهای پزشکی یکی از کالاهایی هستند که در شرایط کرونایی به ما کمک می کنند تا سلامت بمانیم. اما آیا هر ماسکی می تواند کرونا ویروس را آن هم با این جهش هایی که پیدا کرده است فیلتر کند یا خیر. آیا میزان اثربخشی ماسکها به یک اندازه است یا خیر. در این مطلب در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد. با معرفی ساختارهای ماسک های تنفسی پزشکی راحت تر پاسخ این سوال را درمی یابیم.

drzarif بازدید : 23 شنبه 04 دی 1400 نظرات (0)

تنوع محصولات بهداشتی بسیار زیاد است. این روزها محصولات بهداشتی نسبت به قبل تخصصی تر شده اند. قبلا هر خانواده یک شامپو داشت که همه اعضای خانواده از آن استفاده می کردند. اما امروزه هر کس با توجه به مویی که دارد از شامپوی تخصصی خودش استفاده می کند. ممکن است یکی از اعضای خانواده موی چرب داشته باشد و از شامپوی مناسب موهای چرب استفاده کند. فردی دیگر اما که موهایش را رنگ کرده است از شامپوهای موهای رنگ شده استفاده می کند که دارای مواد مغذی برای احیای موهای رنگ شده است. شامپو کراتین یکی از محصولاتی است که بیشتر شرکت های تولید کننده محصولات مراقبت از مو حتی شرکت های ایرانی تولید کرده اند. این شامپوها را به راحتی می توانید در فروشگاه ها ببینید. اما این محصولات چه ویژگی هایی دارند و چه کسانی باید از آن ها استفاده کنند. در این مطلب به اختصار در این باره صحبت خواهیم کرد.

drzarif بازدید : 22 شنبه 04 دی 1400 نظرات (0)

این روزها تنوع ماسکهایی که در بازار وجود دارد ممکن است ما را گیج کند که کدامیک را خریداری کنیم تا بتوانیم از کرونا  در امان بمانیم. تنوع و رنگ ها و مدل های گوناگون ماسک گاهی باعث می شود سردرگم شویم و ندانیم کدامیک را خریداری کنیم. اهمیت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک که مهم ترین آن است بسیار است. تا جایی که بهتر است تنها ماسکهایی با لایه ها و ساختارهای خاصی را خریداری کنیم. طبیعتا هر ماسکی برای این روزهای ما مناسب نیست. در این مطلب به پرسش و پاسخ هایی در مورد ماسک خواهیم پرداخت که ممکن است برای شما هم به وجود آمده باشد.

drzarif بازدید : 20 شنبه 04 دی 1400 نظرات (0)

کاندومها مهم ترین محصولاتی هستند که برای پیش گیری از بارداری مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات توسط شرکت های مختلف تولید می شوند. در کشور ما نیز شرکت های ایرانی چون kodex و kapoot محصولات خوبی را به بازار عرضه می کنند. محصولات وارداتی نیز در همین زمینه کم نیست. کاندومها زیاد استفاده می شوند. چرا که امن ترین و بی ضرر ترین روش برای پیش گیری از بارداری هستند. جالب است که در خیلی از این محصولات از خواص میوه ها و گیاهان دارویی برای کسب نتیجه ای خاص استفاده شده است.

drzarif بازدید : 23 شنبه 04 دی 1400 نظرات (0)

برای داشتن پوست و موی سالم باید یک رژیم غذایی خوب داشته باشیم. خوردن میوه ها و مواد غذایی مفید باعث می شود که بدنی سالم داشته باشیم. حتی داشتن پوست و مویی سالم و خوب بدون غذای درست و حسابی ممکن نیست. اگر سبزیجات نمی خورید و یا میوه در برنامه غذایی شما جایی ندارد انتظار نداشته باشید که پوستتان صاف و خوب باشد و یا موی خوب و پر پشت داشته باشید.

drzarif بازدید : 18 جمعه 03 دی 1400 نظرات (0)

کرونا ویروس خطرناکی است و می دانیم که چقدر دنیا و همه مردم را درگیر کرده است و چه تعداد زیادی از قربانی بر جای گذاشته است. امید است که هیچ انسانی به این ویروس گرفتار نشود. و امید که همه مبتلایان هر چه زودتر بهبود پیدا کنند. ممکن است شما یا اطرافیانتان به کرونا دچار شده باشید. فرقی نمی کند خفیف و یا جدی اما به هر حال اگر بهبود هم پیدا کرده اید باید مواردی را رعایت کنید. در این مطلب به دلیل اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم به مرور این مراقبت ها بپردازیم.

drzarif بازدید : 19 جمعه 03 دی 1400 نظرات (0)

پوست ما به خصوص پس از افزایش سن ممکن است دچار چین و چروک شود. از دست دادن زیاد آب پوست و رطوبت ناکافی در مدتی طولانی یکی از دلایل اصلی این مشکل است. همچنین عدم تغذیه مناسب باعث تشدید این مشکل و ظهور بیشتر این چین و چروک ها می شود. اما می شود کاری کرد که شاهد ظهور زودهنگام این چین و چروک ها نباشیم. مشکلی که پوستهای خشک هم خیلی بیشتر شاهدش هستند.

drzarif بازدید : 19 جمعه 03 دی 1400 نظرات (0)

شاید برای شما سوال شده باشد که ماسکهای متنوع پزشکی در چه مواردی با هم فرق دارند. آیا این تفاوت ها ظاهری است یا بنیادین و آیا کاربرد هر یک واقعا فرق دارد یا خیر. در این مطلب می خواهیم ماسکهای متداولی را که همه خیلی می بینیم مورد بررسی قرار دهیم. با شیوع کرونا این ماسک ها در بازار بیشتر دیده می شوند و بیشتر هم استفاده می شوند. با دانستن این که هر کدام از این ماسک ها برای چه کاری مفید است و برای چه کاری مفید نیست در این روزهای کرونایی می توانید انتخاب خیلی بهتری داشته باشید.

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 110
  • بازدید ماه : 110
  • بازدید سال : 1,348
  • بازدید کلی : 4,709